Cape Leveque - Reisverslag uit Leveque Island, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu Cape Leveque - Reisverslag uit Leveque Island, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu

Cape Leveque

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Willem en Tiny

16 Oktober 2014 | Australië, Leveque Island

16-10-2014 Cape Leveque
Vanmorgen vroeg op en door naar Cape Leveque via snelweg over op de Dirth Road en dan Unsealed road. Nou dat hebben we geweten ! 100 km wasbord, veel tegenliggers en zelfs een grote vrachtauto dus dat was regelmatig stofhappen. Maar na een lange reis komt dan toch de zee in zicht.
Het is een natuurcamping en er zijn weinig gasten, restaurant dicht alleen take away food. Een mooi uitzicht vanaf de klif naar de West kust, waar het getijde sterk is dat je er niet mag zwemmen. Wel een mooie zonsondergang die avond. Aan de andere kant de Oost kust waar er blauw helder water en fijne witte zandstranden zijn. Helaas geen enkele mogelijkheid voor schaduw, tenzij je zelf een parasol mee neemt (niet mee dus) Wel even lekker een dipje genomen, maar de stroming is behoorlijk en je ligt zo onderste boven en zit dan flink onder het zand, overal ! Maar de water temperatuur is zalig, rond de 28 graden. Je moet ook voor de zon uitkijken die is erg sterk.
Na de wandeling terug langs leuke huisjes die uitkijken op het water, strandhutjes ( speciaal voor vissers) en een klein cafeetje ( helaas geen geld mee) weer naar tent terug voor avond eten en de zonsondergang.
Leuke ervaring: kikkers hebben ze ook en ze zitten graag in toiletten ! Er was er een van 10 /15 cm groot, nou dan toch maar de andere toilet genomen (waar er ook één zat maar een stuk kleiner) ’s Avonds ook enkele nieuwe insecten gezien; torren 5 cm groot (BBrrr) en vliegende torren (nog meer BBBrrrr) Maar vroeg naar bed gegaan daar is het veilig. ;s Nachts begon het flink te waaien maar gelukkig alles heel gebleven.
Omdat er weinig te doen is en het strand alleen goed te doen is in de ochtend besluiten we terug te gaan. Ook omdat de spanband van de reserve wielen het heeft begeven ( vast gezet met tyrips en de ijskast ook weer kuren heeft.
De terugweg ging evengoed nog snel en besluiten naar Willy’s Pearl Farm te gaan. En stuk unsealed road en dan op wit (!) zand verder over een open vlakte ( lijkt op een heide veld) naar de Farm. Ze kweken en verkopen parels en hebben daytours en helikopter tochten (7 min $70) We hebben even rond gekeken en het water was laag tij maar mooi blauwe tegen de witte stranden aan, helaas zijn er ook zoutwater krokodillen, dus weer niet zwemmen. De parels zijn mooi maar de echte zoutwaterparels zjn behoorlijk aan de prijs, de zoetwaterparels zijn er in diverse kleuren en maten. vormen en betaalbaar. Maar even verder kijken, dus..
Terug in Broome de garage weer opgezocht en na overleg besloten de volgende ochtend 6.30 uur de auto weer te brengen en te wachten tot ze klaar zijn ( een uurtje of zo) daar zit ik nu verslag te schrijven, haha
Maar gisteravond ineens een rare gewaarwording….. het regende !!!! Ongeveer 4 seconden maar hoor, je hoorde iedereen van “hé?” Het is voor de rest rustig gebleven alleen vanmorgen was alles wel vochtiger dan normaal, je merkt dat het regenseizoen er aan gaat komen.
Vandaag (Donderdag) een rommeldag, garage dus, tent opzetten voor Joyce die morgen komt, de rest een beetje ordenen, toch weer contact met de rentelcar service ( tent is een rommeltje) kijken of er een andere tent gekocht kan worden (op hun kosten) enz enz.
Vrijdag gaan we boodschappen inslaan voor de volgende week omdat we dan kilometers gaan maken om naar Exmouth te gaan. Dat is ruim 2 of 3 dagen rijden vanaf Broome.

• 16 Oktober 2014 - 21:09

Karin :

Hee ja kikkers!!! Maar niet in de pot ! Ik vind het we super jammer dat het niet mogelijk is om eens een lekkere duik te nemen. Het ziet er zoooo waanzinnig uit. Het kind is er bijna en wat zal die meid genieten.veel plezier en kussen uit een zwoel purmerendxxxxx

• 18 Oktober 2014 - 18:44

Bea:

Hoi Willem en Tiny,
    Bedankt voor jullie kaart, lijkt ons erg mooi om dat in werkelijk tezien.
    Wat een tegenvallers met de auto en tent, maar goed dat jullie wat campeer ervaring hebben.

Hier is het vandaag heerlijk weer, lijkt wel zomer.

Geniet er van.
    Groetjes, Wiljan en Bea

• 21 Oktober 2014 - 14:55

Marga En Ber:

Wat heerlijk om samen met Joyce verder te genieten. Mooie foto's en wat een prahtig strand. Jammer dat het voornamelijk bij Pootje Baden blijft. De kikker is ook prachtig van kleur, maar ik heb 'm liever niet in 't toilet - hij zal wel lekker schoon zijn?! Hopelijk worden alle reparaties goed uitgevoerd en kunnen jullie weer onbezorgd op weg. Maar goed dat jullie doorgewinterde globetrotters zijn. Heb even op de kaart gekeken voor de volgende etappe naar Exmouth - wat een end zeg! Maar het is er wellicht droger dan hier - 't is nu echt herfstweer, met veel "felle buien" zou de Belgische weerman zeggen. Veel plezier samen!
    Ber en Marga