Denham naar Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu Denham naar Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu

Denham naar Kalbarri

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Willem en Tiny

30 Oktober 2014 | Australië, Kalbarri

29-10-2014
Denham naar Kalbarri
Eindelijk een beetje geslapen vannacht, dat staat wel beter op al was het nog vroeg, 6.30 uur.
Op de weg terug langs Eagle Bluff gegaan met vergezichten vanaf hoge kliffen waar regelmatig haaien in het lage water te zien zijn. Helaas wij waren te vroeg blijkbaar, niets te zien, ook hoorde we van voorbijgangers dat het waarschijnlijk te veel waait en dat ze er daarom niet zijn. Jammer, maar wel enkele mooie foto’s genomen op flinke hoogte.
Joyce heeft deze keer voorin gezeten zodat ik achterin enkele verslagen kon bijwerken. De tijd gaat dan wel erg snel, na 200 km bij Roadhouse Billabong gestopt voor een bakkie. Druk dat het er was! Maar wel de beste die we tot nu toe hebben bezocht, leuke shop,schone toiletten, warm en koud eten én goede koffie en thee. De muren zijn beplakt met allerlei foto’s van mensen die langs zijn gekomen en een muur vol met foto’s van Tattoo’s , dus natuurlijk die van Joyce moest er ook bij, zo gezegd, zo gedaan.
Het landschap veranderde in een soort bosachtig gebied, leuk voor de verandering.
Afgeslagen bij Ajana richting het Nationaal Park Kilbarri. Een andere vegetatie dan we gewend zijn, veel kleuren groen/grijs, boompjes lijkend op kerstbomen, gekleurde bosjes met Paarse bloemen (lijken wel op chrysanten) en bosjes met Gele pluimen.
Bij het Lookouts Hawks Head en Ross Graham gekeken naar een prachtig vergezicht met de Murchison River. Hoge Kliffen en diep onderin de rivier.
Op de terugweg naar de grote weg……………..ineens TWEE Black Footed Rock Wallaby’s (Kangaroo) Een moeder en een kind, ze keken naar ons en “hopten” toen de bosjes in en bleven (met de rug naar ons toe) rustig zitten. Eerst heb ik ze vanuit een rijdende auto gefotografeerd en daarna uit een stilstaande auto en ze zijn redelijk goed gelukt.
Ook was er nog de “wens” de Thorny Devil te zien ( een kleine stekelige hagedis soort) Hij was door anderen kampeerders al gespot in de omgeving en er was aangegeven dat áls je hem ziet, ze lopen bijna altijd op de rijweg, je ze moet helpen over te steken. Ze lopen erg traag en worden door het verkeer vaak overreden. Wij steeds opletten, maar nee helaas.
Totdat Willem ineens boven op zijn rem stond, snel keerde en terugreed, kregen wij door wat er aan de hand was…. Een kleine Thorny Devil was bezig over te steken, snel opgepakt, gefotografeerd en weer aan de overkant neergezet. Voor de zekerheid nog maar een keer gefotografeerd, zo dat was weer een leuke “happening”.
De Camping Murchison in Kalbarri leek ons geschikt en we konden gelukkig nog een plaatsje krijgen, het was behoorlijk druk. Helaas konden we op de eerst plek geen haring in de grond krijgen, het leek wel beton. Maar gelukkig konden we een ander plekje krijgen war het wel ging, dus snel alles opgezet.
Tijdens het bakken van de uien, kwam de buurman achter ons even pols hoogte nemen. Hij hoorde een taal die hij niet thuis kon brengen en vond onze auto tent interessant. Omdat de auto geen reclame heeft van de verhuurder ( hele kleine stickers) denken mensen vaak dat het onze eigen auto is, daarnaast is een rooftent niet zo bekend in deze setting. Ook het uittrekken van de “kook”lade vinden ze leuk. De meeste mensen hebben of een vouwtent of een (grote) caravan. Zelf kwamen ze uit S.A. en reisde vanuit Melbourne heen en weer in 6 maanden. ( gepensioneerd denk ik ?)

30-10-2014 Kalbarri

Na een redelijke rustige nacht op ons gemak ontbeten en daarna via een grotendeels Dirt Road naar de Lookout The Loop en The Z-Bend en Nature Window in het Natuurpark.
En wat denk je, weer een Thorny Devil gezien en gefotografeerd, zo nu iedereen happy!
In het park waren bij de Lookouts prachtige uitzichten en heel diep op sommige punten met een kijk op de Murchison rivier die op sommige punten droog lag. In de regentijd loopt de rivier flink vol en stuwt alles naar de zee.
Na een flinke hobbelpartij weer richting stad gereden om te gaan lunchen bij Gorges Café, heerlijk goede en zeer verse producten ( de vis vanmorgen gevangen en nu op je bord!)
Helaas begint de wind weer aan te trekken maar we willen toch naar de kliffen toe om de rotsformaties en zee kust te bekijken. Op de terugweg naar de “stad” vloog er ineens iets in de luchtinlaat op de motorkap van de auto. We keken elkaar aan van wat is dat nou? Snel eruit, motorkap open, helaas we waren te laat. Een lief klein vogeltje lag dood op het luchtrooster, wij konden niets meer doen dan hem langs de weg in een kuiltje neer te leggen, snif snif….
Langs de kustweg waren The Blue Holes daar stond het water erg hoog en stormde het land op, wij waaiden bijna weg. Bij de Red Bluff was het niet beter maar na een wandeling naar het hoogste punt werd je wel beloont met prachtige vergezichten over zee en kust, maar bbbrrrr erg fris hoor. Vanaf de Nature Bridge heb je een mooi gezicht op de kliffen en een rotsformatie die de Brug wordt genoemd omdat hij bijna is doorgesleten door het water.. Met de verrekijker de hele zee afgespeurd naar Whales en Sharks maar helaas, het was één “dooie”bende. Op de terugweg langs The Red Bluff Beach gelopen, waar de zee flink te keer ging.
Later nog het “stadje” doorgelopen vi a het strand en te kijken bij wat (helaas veel gesloten) winkeltjes.
Eten in de Campingkeuken bereid ivm de frisse wind, nu het verhaal snel afmaken en dan uploaden op de website en dan lekker het warme bedje in.
Morgen onderweg naar Geralton….

• 30 Oktober 2014 - 17:39

Katinka Kenter:

heerlijk om jullie verslag te lezen. Wat een feest al die dieren. We zijn nu al benieuwd naar de foto's. Zo te lezen hebben jullie geen autoperikelen meer, wat een zegen moet zijn.
    Komen jullie al veel aussies tegen? En aboriginals?
    We wensen jullie nog een mooie reis toe.
    Hartelijke groeten vanuit Koog.

• 04 November 2014 - 12:25

Tiny:

Katinka,Adrie, bedankt voor jullie bericht.foto komen nog. Auto nu oke. Komen aardig leuke aussies tegen. Hoop misschien Marije nog te treffen. Aboriginals zien we wel maar niet veel.
    Nu Perth onveilig maken
    Tot later x

• 07 November 2014 - 16:49

Bea:

Hi fam ,
    Wat moet dat leuk zijn al die soorten vissen en ook nog de andere dieren
    Het is 1 grote dieren tuin.
    Ik geniet van jullie verslagen, maar helaas zit de vakantie er bijna op.
    Geniet nog van de laatste dagen.

Groetjes, bea

• 10 November 2014 - 22:29

Conny:

Fantastisch verhaal weer!

• 10 November 2014 - 22:31

Conny:

Wat ik me wel afvraag, zitten jullie nieren nog wel op de juiste plek na al dat gehobbel? ;)