Darwin naar Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu Darwin naar Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu

Darwin naar Katherine

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Willem en Tiny

04 Oktober 2014 | Australië, Katherine

3-10-2014
Na een onrustige nacht (nog steeds last van jetlag?) opgestaan, ontbijten en alles ingepakt zodat we vroeg met Brian mee kunnen naar de ophaalplaats van de Camper. Gelukkig dat hij mee ging want het was door ons nooit gevonden.
Na een behoorlijke uitleg van alle do en dont’s gaan we op pad en ja direct links rijden ! Nu de Highway 1 weer terug vinden, na enkele verkeerde afslagen, toch gevonden en rijden we eerst naar de Woolworth voor boodschappen en daarna naar de eerste Camping Boomerang, die was redelijk makkelijk te vinden. Het is geen hoogseizoen dus er is plek zat, zoek maar uit. Een plek met veel schaduw, het is 35 gr. Nu zelf opzetten, inderdaad dat gaat best snel, zeil eraf, buizen van voortent pakken en trekken maar. Dan komt de boventent mee en is je bed klaar. Alleen nog 2 stokken en touwen om de voortent vast te zetten en je kan gaan zitten.
Dat is natuurlijk niet zo: er staan diverse boxen in de laadruimte om spullen in op te ruimen en waar ook bv bestek en pannen in staan. De slaapzakken en beddengoed, stoelen, tafel, ijskastje en een uittrekbare ruimte met gootsteen en kookplaatje ( 2x). Er is nog een grotere voortent bij maar die gaan we voorlopig niet opzetten de temperatuur is zo warm dat je heerlijk buiten in de schaduw met de wind gaat zitten.
En dan zelf koken, dat viel ook mee (ervaring van eigen vouwwagen was weer snel terug).
Er staan veel caravans voor werklui die in de buurt aan het werk zijn en aangezien het vrijdagavond is, is de bijbehorende kantine druk met mannen in gele shirts, korte broeken en Timberland schoenen. Ook veel vrouwen zijn met de kinderen aanwezig en aan de porties eten te zien begrijp je wel dat er toch behoorlijk wat dikke mensen zijn. Een zakje patat bij ons is hier een bowl Ø 25 cm met grove verse patat, een bowl met sla van Ø 30 cm én met een “kop” erop, een bord spaghetti Ø 40 cm, pfff. Dat zou ons niet lukken om dat per persoon op te eten. Maar ja gezellig was het wel en flink prijzig. Maar ja we hebben vakantie !
4-10-2014
De volgende dag (na weer een onrustige nacht (veel verkeer van H1) vroeg op pad naar Katherine. Onderweg willen we naar Batchelor waar diverse watervallen moeten zijn. Maar helaas het bordje van de plaats was zo dicht bij de afslag dat we deze gemist hebben ( met 100 km p u) . Op naar Pine Creek dan maar. Onderweg komen we de bekende roadtrains tegen, super dingen. En zien we veel verbrande stukken land en zelf nog in de fik staande stukken. Dat zie je hier veel, gecontroleerde branden ivm natuur e.d. (zie internet) In Pine Creek, oud mijnwerkersdorp met enkele ouderwetse treinstellen ( weekeind gesloten) hebben we geluncht ( ja ook die grote bowls hebben maar voor 1 pp besteld maar dat was nog te veel !) daarna op naar Katherine. De weg is wel behoorlijk saai aan het worden, dus plak gas ( 130 km p u ). Even wat medicijnen gehaald voor de verkoudheid, keelpijn en muggenbulten ( ik dus) en dan de Camping Shady Lane park opgezocht. Ook hier veel plek en weer in schaduw , hier is de temperatuur 39 graden en een warme wind. Lekker een duik in het zwembad genomen, dat was heerlijk, douchen en aan het werk om te schrijven totdat de luiken dicht vallen. Maar eerst even een tukje doen…..
Als de zon weg is gezakt de tent weer uitgeklapt en wordt het tijd om te eten. Helaas ben ik al een paar dagen niet lekker en eten blijft er niet goed in. Hoop dat het morgen beter gaat.
5-10-2014
Van Katherine naar Timber Creek

• 04 Oktober 2014 - 12:57

Katinka Kenter:

Dag lieverds, heerlijk weer, camping gevoel weer terug. En de verbazing van de porties eten! Tja dat kan ik me voorstellen.
    Heerlijk om jullie verslag te lezen.
    Op naar het volgende punt! Veel liefs en ik hoop dat, je gauw opknapt!
    Veel liefs Katinka

• 04 Oktober 2014 - 17:58

Bea Betlem:

Hoi willem rn tiny,

Leuk weer om jullie verslag telezen.
    Leuk z'n auto met tent.
    Wij zijn net terug van een weekje terschelling.
    En ja hoor bea had weer mooi weer hele week zon.

Genieten jullie lekker wij blijven jullie volgen.

Groetjes,
    Wiljan en Bea

• 04 Oktober 2014 - 18:35

Wim En Marianne:

Hoi aussies! Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen. We verslinden jullie verhalen en kunnen het ons zó goed voorstellen allemaal omdat we er zelf met de camper hebben gereisd... maar wat een feest om jullie reis op deze manier mee te beleven! Wat jammer dat jullie de watervallen hebben moeten laten vallen. Enfin, er is nog zooooo verschrikkelijk veel te zien. Komt goed! We hopen dat je snel hersteld meid zodat je optimaal kunt genieten!
    Uit ervaring weten we dat het ook leuk is om af en toe iets vanuit Nederland te horen. Dus ik ga proberen dat met regelmaat te doen...Het is hier nog steeds prachtig weer. Zo rond de 20-22 graden en de bomen beginnen te kleuren. Het ruikt heerlijk naar de herfst en het is echt genieten. Hoop dat we het nog even zo houden !
    Genieten jullie daar heerlijk, rijd voorzichtig and.... no worries ; ))

Lieve groeten, Wim en Marianne.

• 04 Oktober 2014 - 20:41

Ber En Marga Eeltink:

Hi Tiny en Willem,

Na wat ups-and-downs zijn jullie nu eindelijk met de camper onderweg. Gelukkig is de vliegreis zelf goed verlopen. Ja, links rijden moet wel even wennen, maar jullie hebben er ervaring mee en zo te lezen heb je de vaart er aardig in - dan mis je wel eens wat :-)? Heerlijk even een duik in 't zwembad, leuke foto's - waar ben jij eigenlijk Willem?
    Wij genieten hier van de Indian Summer en kijken uit naar julllie volgende verslag.
    Liefs,
    Ber en Marga

• 06 Oktober 2014 - 20:34

Niek En Karin:

Fijn dat het begin in ieder geval goed is gegaan, alleen jullie gezondheid laat wat te wensen over.
    Met jullie camper en inventaris alles goed gegaan, toch?
    We lezen, dat als jullie alle reacties willen lezen, dat jullie zowat een week verder zijn ? Dan weten wij ook waar we aan toe zijn (!!!). De westkust is dus duidelijk duurder dan de oostkant, maar dat hadden we al gehoord van onze reisorganisatie.
    We zijn wel benieuwd naar jullie ervaring van het rijden door de Kimberly's.
    Nou, tot zover maar weer even.

Los Groetos