Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu Kununurra - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Willem en Tiny Moll - WaarBenJij.nu

Kununurra

Door: Tiny

Blijf op de hoogte en volg Willem en Tiny

06 Oktober 2014 | Australië, Kununurra

5-10-2014
De nacht hebben we doorgebracht op Shady Lane Park, rustige camping (4 Caravans), vroeg naar bed gegaan in de hoop de nacht lekker door te trekken, nou dat lukte maar gedeeltelijk, de vogels hielden ons redelijk uit onze slaap. Ze werken pas stil toen wij wakker waren !!
Maar goed, ontbeten, was opgehaald ( is echt zo droog), flesjes water uit de vriezer gehaald ( lekker voor onderweg) en op pad naar Timber Creek.
De weg ernaar toe (Victoria Highway) is erg erg erg lang, de bebossing heeft evenals langs H1 ook regelmatig in de fik gestaan, af en toe een dode kangaroo of Wallaby, koeien in het land, zo mager af en toe gewoon zielig, maar ja ze “smaken”goed ( sorry dames) ook af en toe enkele paarden. Het is moeilijk te ontdekken van wie die dieren zijn en waar ze thuis horen, ze lopen overal. Ook op de weg.
Veel meer dan dat is er niet te zien, radio heb je ook niet, dus blij met de Iphone met muziek en USB aansluiting op de radio.
Onderweg zijn er voldoende rustplaatsen maar weinig schaduw en de temperatuur liep al snel op naar 39 graden. Op een van de rustplaatsen snel een lunch gemaakt en dan gauw de koele auto weer in.
Timber Creek is een kleine plaats, eigenlijk een doorgangsplaats, je kan er tanken, eten en slapen. Tanken doen ze ook goed, er zijn twee takstations naast elkaar maar daar kom je pas achter als je de duurste diesel al hebt getankt ! ( $ 2.05 p liter)
We vonden het niet nodig om hier te slapen, zoals gepland, dus zijn doorgereden naar Kununurra. Ook die weg was lang, maar had iets meer te zien en we zagen de Victoria River die erg breed is en lang is tot aan de kust toe. Alleen geen zwemplaats er zijn krokodillen ! Niet gezien hoor.
In Kununurra is alles dicht (zondag !) het Visit centre, Cooles e.d. maar gelukkig was er een soort zondagswinkel open waar je alles, maar duur en beperkt, kon kopen. Besloten alleen iets kleins in te slaan en camping te zoeken en morgen naar El Questro te gaan.
Camping Lakeside Camping, wat het al zegt, aan een meer ( met zoet waterkrokodillen !) Mooie plek aan het meer gevonden in de schaduw. Ook een klein maar heerlijk zwembad, daarna wat gedronken en gegeten bij restaurant wat goed was, redelijke porties en ook de prijs was redelijk. Daarna op naar eigen plekje koffie/thee gedronken aan de waterkant onder de maan en sterren……

• 06 Oktober 2014 - 10:07

Katinka Kenter:

Lieve Sissy en hubby,

Hoe slaapt het?
    En vinden jullie het niet naar dat je niet kunt zwemmen.
    Lukt het met die warmte, kortom zoals altijd vragen, vragen....

Maar ook lees ik met plezier jullie reisverslag en krijg er een soort verlangen door.
    Wens jullie nog veel reisgenoegen en tot het volgende verslag.

Veel liefs Katinka

• 06 Oktober 2014 - 15:10

Nel Soonius:

Ha beiden, met Ayra alles goed, soms geeft ze even een teken van leven, ligt nu in de grote loods en kan kiezen uit de bed hoogte. Verder buiten met mijn Ierse trut. Wij worden al begroet met een hoge huppel.
    veel plezier Nel en eenlik van Ayra

• 07 Oktober 2014 - 14:32

Ivon:

Mooie foto's hoe bevalt de camper en vooral het slapen ziet er knus uit hier is het hersft aan het worden ook mooi groetjes van ons.

• 12 Oktober 2014 - 14:19

Willem En Tiny Van Moll:

Katinka,
    Het slaapt beter dan dat het er uit ziet, klein smal trappetje op dan via "deur" naar je bed, de slaapmat is wel wat dun, dus heb ik ( voorlopig) de slaapmat van Joyce er bij, dat gaat beter. Willem die bikkel slaapt gelukkig wel goed.
    De warmte was best lastig, maar met de deur en raam open ( hor er in) is het wel te doen.
    Nu in Broome is het beter, temperatuur overdag 30 's avonds 23 met wat wind dus prettig om in te slapen.
    De rest lees je in ons nieuwe verslag,
    kusjes
    Willem en Tiny